Zavarba ejtő jelenséget fotóztunk a magyar neonácik főhadiszállásán, a kuruc.infón. Kevéssé ismert, de az oldal egyik legfőbb hirdetője a Google, aki az AdSense programon keresztül komoly pénzekkel támogatja a magyar náci propagandát. Kíváncsiak lettünk volna, mit gondol erről a keresőóriás, megkeresésünkre a cég nem reagált.
Mielőtt a részletekbe elmerülnénk, számoljunk egy picit. Napi átlag 40-50 ezer látogatóval, és közepesen jónak nevezhető, átlagos (1 százalék körüli) átkattintási aránnyal, valamint kattintásonként 25-30 forintos bevétellel számolva havi 300-450 ezer forintot kaszálhat a kuruc.info brigádja a Google AdSense programon keresztül. Ez egy konzervatív becslés, ami egy sor tényezőt nem vesz figyelembe (pl. a hirdetések kitűnő pozícióját a cikken belül, a lelkes közönséget, akiknek egy-két plusz kattintás nem nagy ár ahhoz, hogy kedvelt szerkesztőségüket támogassák, stb).
Az éves cirka 4,5 millió forint azonban már egészen komoly pénznek számít - arról nem is beszélve, hogy a magyar hatóságok lustaságának köszönhetően a pénz vélhetően minden egyéb adóvonzat nélkül vándorol Novák, akarjuk mondani a portál szerkesztőségének zsebébe.
Természetesen kerestük a Google-t emailben, jeleztük az AdSense program kapcsolatfelvételi űrlapján, valamint minden más, nyilvánosan elérhető fórumon, hogy a cég egy, a náci, hungarista és nyilas eszmékkel nyíltan szimpatizáló, antiszemita, homofób, kirekesztő és rasszista orgánumot pénzel. Kíváncsiak lettünk volna, ez miként egyeztethető össze a cég értékrendjével, ám válasz egyelőre nem érkezett...